Logo
EN

دکتر جوانمردی: حل مسائل جدید نیازمند نگاه نوآورانه و فاصله‌گرفتن از راه‌حل‌های قبلی است

یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳

|

اشتراک‌گذاری

بازگشت به اتاق رسانه

مدیرعامل هلدینگ فناپ با تاکید بر اینکه گروه مالی پاسارگاد باور دارد که حل مسایل جدید، نیازمند نگاه جدید و نوآورانه و فاصله‌گرفتن از راه‌حل‌های قبلی است، گفت: با ۳گانه «مطالعه مساله»، «مداومت و پیگیری برای جریان‌سازی مساله» و «داشتن نگاه نوآورانه» می‌توان هر کلان‌مساله‌ای را در کشور حل کرد.

به گزارش روابط‌عمومی و برندینگ فناپ، دکتر شهاب جوانمردی در «دومین رویداد جشن پنجره‌ها» ‌که توسط انجمن اتیسم در ساختمان هزاره بانک پاسارگاد برگزار شد، به فعالیت‌های مجموعه گروه مالی پاسارگاد در حوزه حمایت از انجمن اتیسم اشاره کرد و گفت: از روز نخست که موضوع حمایت از انجمن اتیسم مطرح شد، فناپ به‌عنوان یکی از مجموعه‌های گروه مالی پاسارگاد به این جریان پیوست.

وی افزود: خدا را شاکریم که راهی پیش روی ما قرار داد که از آنچه تا به امروز تجربه کرده‌ایم فراتر بود و توانسته‌ایم با ارائه خدماتی به هموطنانی که به‌طور مداوم درد و رنجی را تحمل می‌کنند، اندکی از آلام آنها بکاهیم.

دکتر جوانمردی ادامه داد: ما این را یک فرصت و نعمت می‌دانیم و امیدواریم در تمامی مسیر در کنار انجمن با همین نگاه با قلب‌مان کار کنیم؛ چرا که ممکن است بسیاری از فعالیت‌ها در یک بنگاه اقتصادی تصویر مالی نداشته باشد اما آنچه که دوام بنگاه‌های بزرگ را تضمین می‌کند زیست ارزش‌های آنها است و نگاهی است که به جامعه و اولویت‌هایشان دارند.

مدیرعامل هلدینگ فناپ خاطرنشان کرد:‌ فناپ به واسطه تولدش در گروه مالی پاسارگاد، افتخار این را داشته که در یک بستر متفاوت رشد کند و جستجوگر مسائلی باشد که در جامعه در جریان است. فناپ تلاش می‌کند در مسیری که بانک پاسارگاد تبیین کرده است، بر مبنای ارزش‌های خود قدمی برای حل مسائل کشور بردارد.

وی با اشاره به اقدامات فناپ در ایجاد زیرساخت‌های فناورانه مورد نیاز انجمن گفت: ایجاد سامانه رجیستر و ثبت اطلاعات و کارت احراز هویت خانواده اتیسم و نیز راه‌اندازی زیرساخت خدمات مشاوره آنلاین (هلپ‌لاین) برای دسترسی به شبکه متخصصان از جمله اقدامات فناپ در این همراهی بوده است. ‌ما تلاش کردیم که به معنای واقعی کلمه، فناوری در خدمت حل مشکلات اعضای جامعه اتیسم باشد. چرا که ما معتقدیم تحت پوشش حمایتی قرار دادن کودکان طیف اتیسم، کار اصلی نیست و تنها بخشی از وظیفه است؛ اتفاق اصلی این است که بتوانیم در فعالیت‌هایمان یک نگاه جدی،‌ عمیق، سازنده و جریان‌ساز داشته باشیم. 

دکتر جوانمردی با تاکید بر اینکه نگاه محدود و پروژه‌ای آثار کوتاه‌مدت به‌همراه دارد، اضافه کرد: در گروه مالی پاسارگاد سعی کرده‌ایم همیشه نگاه‌مان به مسائل و امور درازمدت باشد. گروه مالی پاسارگاد همیشه در یک چارچوب بزرگتر به مسائل می‌نگرد و خود را جانمایی می‌کند؛ اگر قرار بود بانک پاسارگاد خود را صرفا یک گروه اقتصادی تعریف کند شاید چنین اتفاقی در آن رقم نمی‌خورد که همه شرکت‌های گروه بسیج شوند تا یک موضوع و یک درد و گرفتاری را در جامعه تشخیص داده و در جهت کاهش آن تلاش کنند. 

وی با بیان اینکه گروه مالی پاسارگاد می‌تواند یک الگو برای بنگاه‌ها و سازمان‌های کلان کشور باشد، گفت: گروه مالی پاسارگاد ۳گانه‌ای را به‌طور مداوم دنبال می‌کند که با این ۳گانه هر کلان‌مساله‌ای را در کشور می‌توان حل کرد.

مدیرعامل فناپ توضیح داد: گروه مالی پاسارگاد مسائل جامعه را مطالعه کرده و تشخیص می‌دهد که روی کدام یک از مسائل تمرکز کند و چگونه توان خود را برای حل مساله بسیج کند. ما معتقدیم که مسائل از جامعه استخراج می‌شود نه از ذهن‌ها و گفتگوها.

وی با بیان اینکه موضوع دومی که در اکثر نهادها و سازمان‌ها فقدان آن احساس می‌شود مداومت و پیگیری برای این است که حل مساله تبدیل به جریان‌سازی شود،‌ ادامه داد: بسیاری از سازمان‌ها مسایل زیادی را شناسایی می‌کنند اما ورود کوتاه‌مدت داشته و اهتمام برای حل آن ندارند؛ اما در گروه مالی پاسارگاد، اهتمام مدیریتی و پیگیری همه‌جانبه در عالی‌ترین سطوح مدیریتی گروه انجام می‌شود تا مساله حل شود. 

شهاب جوانمردی سومین رویکرد این ۳گانه را «نوآوری» عنوان کرد و گفت: گروه مالی پاسارگاد باور دارد که حل مسایل جدید نیازمند نگاه جدید و نوآورانه و فاصله‌گرفتن از راه‌حل‌های قبلی است. این مدل نه تنها می‌تواد روی مسائل پیش‌پا افتاده اثرگذار باشد بلکه هر کلان‌مساله‌ای در کشور را می‌توان با این ۳گانه حل کرد.

مدیرعامل هلدینگ فناپ اظهارامیدواری کرد که این جریان‌سازی منجر به تکثیر این نگاه در سراسر کشور شود و فراتر از دولت‌ها، بنگاه‌ها با این نگاه برای ساختن جامعه‌ای بهتر و زیستی مطلوب‌تر که شایسته مردم خوب این سرزمین است، دست به کار شوند.

وی گفت: امیدوارم که هر کدام از ما در حد بضاعت واقعی و نگاه کلان خود بتوانیم در مسیر شناسایی، جریان‌سازی و تزریق مداوم نوآوری برای حل‌مساله در کشور قدم برداریم.

جشن اثربخشی حمایت گروه مالی پاسارگاد از کودکان دارای طیف اتیسم (جشن پنجره‌ها) عصر روز یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان هزاره بانک پاسارگاد برگزار و تندیس حامیان طرح پنجره از سوی انجمن اتیسم به مدیران گروه مالی پاسارگاد اهدا شد.
 

اخبار پیشنهادی