Logo
EN

تشکیل دبیرخانه مشترک حل بحران اینترنت توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و اتاق بازرگانی تهران

شنبه ۰۸ بهمن ۱۴۰۱

|

اشتراک‌گذاری

بازگشت به اتاق رسانه

تشکیل دبیرخانه مشترک حل بحران اینترنت توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و اتاق بازرگانی تهران

 

دبیرخانه مشترک حل بحران اینترنت با همکاری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و اتاق بازرگانی تهران تشکیل می‌شود.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات فناپ، نشست مشترک سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و کمیسیون اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با حضور روسای تشکل‌های همسو و نمایندگان کسب‌وکارها، به‌منظور همفکری برای اقدامات قابل انجام در محدودیت‌های اینترنتی برگزار شد.

 

در این نشست که روز سه‌شنبه چهارم بهمن‌ماه جاری در محل اتاق بازرگان،صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار شد، فرزین فردیس رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران، گزارشی از اقدامات مشترک و اختصاصی اتاق تهران با نهادهای حاکمیتی، برای رفع محدودیت‌های اینترنتی ارائه داد.

 

وضعیت بحرانی کشور در حوزه اینترنت، اثر منفی فیلترینگ اینستاگرام و اتس‌اپ بر کسب‌وکارهای کوچک و خانگی، انتقاد از اجرای اینترنت طبقاتی و واگذاری اینترنت بدون فیلتر برای برخی اقشار و نیز لزوم توسعه کسب‌وکارهای دیجیتال، از جمله مواردی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

با همفکری حاضران مقرر شد دبیرخانه مشترکی با تمامی تشکل‌های همسو برای ادامه مکاتبات و پیگیری‌ها از نهادهای دولتی درجهت حل بحران اینترنت ایجاد شود. همچنین توافق شد با نظارت این دبیرخانه و همراهی نمایندگان همسو با بخش خصوصی در مجلس شورای اسلامی، اقدامات رسانه‌ای و حقوقی در این زمینه تقویت شود.

 

در این نشست دکتر شهاب جوانمردی نایب‌رییس اول کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران،عدم ارتباط بخش خصوصی با مکانیسم‌های تصمیم‌گیر درباره اینترنت را یکی از چالش‌های فعلی اکوسیستم عنوان کرد.

 

وی گفت: به‌دلیل آن‌که ما با مقوله نگاه امنیتی به اینترنت مواجه‌ هستیم و با نهادهایی که آمادگی گفت‌وگو داشته باشند روبه‌رو نیستیم، ارگان‌های دولتی تمایلی برای ورود به این موضوع ندارند. این در حالی‌است ‌که ما معتقدیم حوزه ICT به‌قدری بالغ است که می‌تواند خودتنظیم‌گر باشد.

 

دکتر جوانمردی با اشاره به راهکارهایی برای عبور از وضعیت فعلی اینترنت، ادامه داد: باید در این زمینه به‌صورت ممتد اطلاع‌رسانی کنیم و یادآور شویم که خروج سرمایه‌انسانی و از بین‌ رفتن اشتغال، علاوه بر آفت‌های اقتصادی، آسیب‌های امنیتی برای کشور درپی خواهد داشت.

 

مدیرعامل گروه شرکت‌های فناپ تاکید کرد: با محدودیت‌های اینترنتی، شاهد ضایع‌شدن حقوق تمامی شهروندان و کسب‌وکارها هستیم. بنابراین باید از نظر حقوقی این موضوع را پیگیری کنیم و این مسئله وظیفه ما به‌عنوان نمایندگان صنف است.

اخبار پیشنهادی